Digitaalinen vallankumous



Digitalisaatio näkyy ympärillämme päivittäisessä tekemisessä jatkuvasti. Ratikkapysäkillä seisoskellessasi näet, miten jokainen selaa lasittunein silmin älypuhelintaan etsien sieltä jotain mitä ei ikinä löydä. Pysäkin valomainoksesta voit seurata käynnissä olevan jääkiekko ottelun tilannetta reaaliajassa. Digitalisaatio on joka puolella ja se valloittaa itselleen isompaa tilaa maailmastamme päivä päivältä.

Digitalisaatio ajaa vanhoja yrityksiä ahdinkoon jatkuvasti ja uudet yrittäjät ponnistelevat päivittäin, miten teknologiaa voitaisiin hyödyntää ja houkutella asiakkaita. Suuri osa uusista yrityksistä on keskittynyt puhelimien ja tietokoneiden ympärille. Yksikään yritys ei pärjää ilman omaa nettisivua tämänhetkisessä maailman tilanteessa. Ihmiset etsivät puhelimistaan tietoa heti ensimmäisenä ennen liikkeeseen tai vaikka ravintolaan menoa. Tutkitaan aukioloajat, arvostelut, ravintoloiden tapauksessa ruokalistaa etukäteen. Paikalle mennessä ei tarvitse nähdä niin suuria ponnisteluja, kun tietää etukäteen mitä saa ja millä hinnalla.

Digitalisaatio on mullistanut tavallista markkinointiakin viimeisten vuosien ajan räjähdysmäisesti. Vanhanaikaiset ajatusmallit tehokkaista markkinointitavoista, jossa rahaa syöstiin suuria määriä lehden etusivuille tai uutisten jälkeen näytettäväksi menestyy heikosti nykyaikana. Nuoret ihmiset selaavat entistä vähemmän paperista sanomalehteä ja katsovat harvoin uutisia televisiosta. Kaikki löytyy helpommin omasta puhelimesta ja uutiset voi lukea omaan tahtiin. Lukija voi selailla mielenkiintoista aihetta pidempäänkin ilman, että uutisankkuri siirtyy seuraavaan aiheeseen. Suuri määrä yrityksiä onkin päivittänyt markkinointistrategioitaan ja markkinoi monessa sosiaalisen median kanavassa, mikä on mahtava tapa tavoittaa lapsia, nuoria ja aikuisia. Markkinointi sosiaalisessa mediassa on myös huomattavasti halvempaa kuin vanhanaikaiset tavat. 

Yhteenvetona haluan sanoa, että kannatan digitalisoitumista ja näen siinä suurta potentiaalia ja tervettä kilpailua yrityksille kehittyä ja monipuolistaa omaa toimintaansa. Uskon myös, että moni hieman vanhempi ihminen voi nähdä digitalisaation pelkästään uhkana, eikä uskalla tai halua muuttaa omaa liiketoimintaansa. Tämän kaltaisille yrityksille voi tulla äkillinen ja surullinen loppu. 

Digitalization - ROII Requisite

Kommentit

  1. Hyvä, että jää on rikottu, ja ensimmäinen blogikirjiotus julkaistu. Tästä lähtee .... Kuvaan voisi laittaa lähteen.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sosiaalisen median markkinointi

Pelialan laajentuminen älypuhelimiin

Verkkokauppa ja -ostaminen - Klikkauksen päässä kaikesta